سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی ساخت ربات ها

 

امروز می خواهم تجربه های خودم را در مورد ساخت ربات جنگجو برای شما بنویسم

البته من خیلی تجربه های زیادی ندارم ولی همون کم هارو هم برای شما میزارم

مکانیک ربات جنگجو اصلی ترین و مهم ترین قسمت این ربات است که من مطالبی در مورد آن می نویسم

یک نکته می نویسم همیشه موقع ساختن هر رباتی آویزه ی گوشتون باشه

«تعادل را رعایت رعایت»

بله درسته تعادل!!!

من چند بار ربات ساختم 

اما تو هیچ کدومشون تعادل نبوده و بخاطر همین هم هر دفعه شکست خوردم

رباتتون رو نه اونقدر سنگین کنید که چرخ ها و موتور های شما قادر به حمل ربات نباشند

و نه آنقدر سبک که روبات مقابل با یک هل ساده شما را از میدون به در کند

یک نکته دیگر

«طرف راست ربات با طرف چبش قرینه باشند»

همه ی چرخهای شما باید روی زمین باشند و این وقتی صورت می گیرد که ربات قرینه باشد

البته می شه کاری کرد همه چرخها روی زمین باشند اما ربات قرینه نباشد که آن اصلا بدرد ربات جنگجو نمی خورد

نکته بعدی خیلی مهم نیست ولی اگر در سطح جونیور(دانش آموزی) هستید پیشنهاد می کنم رعایت کنید!!!

از مته و از این چیزا که دور روبات می چرخند استفاده نکنید

چرا؟

چون موجب لرزش در روبات می شوند!!!

بلاه و این طوری نمی گذارند ربات سربع و پر قدرت راه برود

تا می توانید از چرخ دنده برای چرخ هاتون استفاده کنید

زیرا بدین وسیله قدرت چرخها افزایش می یابد

البته موجب کاهش سرعت نیز می شود

یک نکته دیگر

اگر رباتها بر اساس وزن تقسیم بندی می شوند

به نظر من شما بهتره جزو سبک تر ها باشید

چرا چون کم تر دردسر دارید

البته باید یک اپراتور خوب نیز باشید!!!

ساختار ربات

من تو یک مسابقه که شرکت کردم. ربات ها دو گروه شدند

1. بالای 800 گرم

2. زیر 800 گرم(بیشترین افراد)

در هر دو رباتهایی ساده اما تمیز برنده شده بودند

جالبه ساختار هر دو نیز مانند هم بود

ساختار دو ربات را برایتان می کشم:

 

مشاهده می کنید که هر دو، سر و تهشان شبیه هم است

هردو ساده و تمیز و متعادل هستند

البته اون زیر 800 گرمی خیلی خوب روبات می ساخت و توی مسابقه مسیریاب نیز نفر اول شد که بماند

خب اگ شما نیز تجربه ای داشتید خوشحال می شوم تو قسمت نظرات برام بگذارید!!!

اگه سوالی نیز داشتید جواب می دم

 


[ دوشنبه 91/5/2 ] [ 10:20 صبح ] [ سبا محبی ]
درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب